Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Af med Kampagnekode
Off kontrakt eller eksisterende kode
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Fælg med i vores nye serie med hurtigt læste e-artikler, hvor du vil få håndfaste tips om billedkommunikation. Til hvert e-artikel hører et billedvalg, som passer ind i det aktuelle tema.
Vi indleder med ordet, der findes på alles læber lige nu - autenticitet! Så ønsker du, at jerer kommunikation skal opleves som ægte - ja, så skal du ikke gå glip af vores tips om, hvad du kan overveje, når du vælger billeder.
For os er det vigtigt, at alt det, vi lærer fra os, er teoretisk solidt forankret. Det er derfor, vi har valgt at skabe denne satsning sammen med svenske Kantar Sifo's - én af verdens ledende virksomheder indenfor analyser - og deres professionelle semiotiker Karin Sandelin. Vi har spurgt Karin helt målrettet om hendes syn på, hvad der er et godt billede - og hvordan man bliver bedre til at vælge de rigtige billeder.
Hej Karin! Fortæl lidt om, hvad du arbejder med?
– Jeg arbejder som semiotiker, hvilket indebærer, at jeg forklarer, hvilke signaler brands, myndigheder og organisationer sender med deres forskellige former for kommunikation - det kan være via billeder, farver, former, emballage, arkitektur, publicitet eller offentlig opmærksomhed, billeder i bevægelse og lyd. Ja, alle de input, som vi fornemmer og ubevidst optager.
Hvorfor er semiotik så vigtigt?
– Semiotikken forklarer os, hvorfor du bliver opfattet på en bestemt måde. Den kan derfor hjælpe dig med at kommunikere tydeligere, ærligere og mere effektivt. Således hjælper den os med at forstå hinanden - og hvad vi kan forvente af hinanden. Men den hjælper os også med at forstå stereotype udtryksmåder, og hvordan vi kan undgå dem.
Hvad er et godt billede ifølge dig?
– Et godt, kommercielt billede har en storytelling, som bliver understøttet af alle elementer i billedet, og som sådan bygger på en tydelig karakter. For så forstår vi billedet. Ekstra sjovt er det, når billedet indeholder dele, som ikke sædvanligvis plejer at blive vist lige præcis på denne måde.
Hvad synes du er den mest almindelige fejl, når man skal vælge billede?
– Det må være, at man vælger et generisk billede. Det vil sige et billede, som bygger på etablerede forestillinger om, hvordan vi plejer at visualisere det aktuelle motiv. Det understøtter ikke dit budskab, men fungerer sikkert mere som fyld. Og der er således stor risiko for, at det til og med underminerer dit budskab og dermed svækker dit brand.